Fan vad hon får stå ut med både ris och ros den arma Charlotte. Men hon levererade precis som hon alltid gör och vi kom till final. Jag har klantat till det och lovat bort mig på fest i morrn, men hoppas kunna tjuvkika lite på finalen ändå.
För övrigt är jag helt begeistrad i den ljusa killen från Azerbajdzjan. Så fort han börjar sjunga står samtliga hårstrån på kroppen rakt ut och lägger sig inte förrän låten är slut. Vilken röst! Det är ett jäkla tryck i den låten ö h t. Men jag tror inte att den vinner tyvärr…
Jag har spelat in men inte hunnit se semifinalerna ännu. Menjag har ju sett inför-programmen, och därifrån gillade jagNorge, Belgien, Schweiz och några till. Däremot inte Sverigeså särskilt mycket. (Bra förresten att du försvarar Skövdemot orättvisa påhopp.)
Och piraterna från Lettland !!! Fast jag misstänker att detegentligen beror på att jag älskar ”The Pirate Movie” ochinte på att deras låt är särskilt bra.
Jag är inte så förtjust i Charlotts låt. Även om et ärroligt att hon kom vidare! Men jag tror hon hamnar ngnstansi mitten. MEN, jag har haft så in i bänken fel de tre sistaåren så jag kan vara helt ute och cykla…. 🙂 Jag e oxå förpiraterna för vem vet KANSKE Johnny dyker upp där någonstans! 😀
jag känner att jag börjat få tillbaka schlagerformen. Närjag sett alla bidrag sa jag ”Ryssland eller Ukrina” så jag enöjd. Synd för Perelli dock. Meeeeeeeeeeeen jag gillade juinte låten så, tja, jag trodde faktsikt inte att hon skulleta sig från semin så jag e glad! :)Min favvo var frankrike… MEN eftersom jag jobbar dennahelg orkade jag inte vara uppe o se omröstningen så är detngn som vet VAR frankrike kom?!
Frankrike kom på 19:plats. De fick lika många poäng somSverige, men inte från lika många länder så de hamnde alltsåen placering efter oss. Jag gillar Frankrikes låt även omden var lite udda i sammanhanget. Under omröstningen hejadejag på Norge.
Tack o bock… ja norges låt var mycket bra! 🙂
Vi har ju kommit ganska långt ned i resultatlistorna ett tag nu med Carola som ett undantag, och jag la märke till att det stod ”Stackars Charlotte” som rubrik i en tidning idag. The Ark fick snarare skadeglädje efter sig ”Vilka tror ni att ni är egentligen” och Martin Stenmark hade en rejäl uppförsbacke när han kom hem stämplad som persona non grata för han var den förste som fick känna på hur vi står oss i ”den nya Eurovision”.<br>Jag gillar att Norge gick så pass bra och tror nog att ryssen fått färre poäng om han inte varit smart nog att släpa med en stradivarius, en lite is och världens bäste konståkare…
Norge var i mitt tycke bäst! En härlig låt och en sångerska med ett naturligt och ”avkopplat” uttryck mitt i all denna ESC-hype. Charlottes låt är okey men dessvärre såg hon så över-makead, stel och tillkonstlad ut – (tyvärr också anorektisk) – så trots sin proffsighet på scenen så övertygade hon inte mig, och inte särskilt många andra heller uppenbarligen. Många av de andra tjejerna såg helt enkelt både friskare och mer naturliga ut – vilket Charlotte också gjorde sist då hon vann ESC. Sångmässigt fanns det många heta namn i år. Inledande Maria är en skön kvinna som gjorde något riktigt bra och lyckat av sin inledningsvinnarlåtmix, jag är jätteglad för hennes vinst förra året, en skitbra låt! Men årets vinnare var inte helt rätt, det fanns absolut bättre alternativ.
Hola Belgrad!Själv funderar jag mest på varför folk skriker hela tiden. det skriks på scenen, från green-room, från torget och under poängutdelningen. Kan det vara så att man i ekonomiskt syfte låtit fok repat med megafon och sedan gått ut med att ”Ni vet att nu på lördag får ni ju riktiga mikrofoner. De kostar väldigt mycket pengar så var rädd om dem – inget spill och tappa dem inte. Kom också ihåg att man inte behöver skrika i dem så håll vanlig samtalston så ska ni se att det här blir jättebra” Mycket att hålla reda på där. Med den nervpress ett sånt här arrangenmang sätter på de inblandade är det kanske inte så konstigt man missar nån liten detalj.
Jag måste försvara dem lite med att det är otroligt svårt att hitta rätt tilltal när du både har tv-sändning och samtidigt en riktigt stor publik. Du får inte igång dem i arenan om du inte kör på med lite tjo och tjim och har stor energi. Det är ju viktigt att publiken är engagerad, det blir ”bra tv”. Samtidigt blir det jävligt trist tv när folk skriker i rutan 🙂 Moment 22 liksom. Det måste nästan vara omöjligt att gå ut i en fullsatt arena med schlagerfans och ta fokus utan att det ser övertänt ut i tv. Det där paret i green-room däremot var ju helt stasade. Stämmer det att de var två amatörer som vunnit green-room-rapporteringen i en tävling eller var det Luuk som var ironisk? Det lät trovärdigt i alla fall…
Den kommentaren missade jag men då det var dem jag reagerade mest på vad gäller skrikandet kan det kanske stämma. Som du säger är det svårt nog att få det balanserat som proffs så som ”vem som helst” måste det vara rätt övermäktigt. De där poängrapporterarna blir ju som parodier på sig själva stackarna, just det momentet kan inte vara särskilt lätt att få att klaffa heller. Oj…känner hur jag backar från min ironiska megafonteori i ett försöka att släta över att jag kanske verkade lite oförstående och småelak innan…
Jag tror nästan man måste ha varit i situationen själv (uppträtt i typ Globen + varit programledare) innan man kan se svårigheten att få till det både i arena och ruta. Det är faktiskt en ekvation som inte går ihop, men som tittare måste det vara obegripligt varför det gapas så mycket så din text är helt befogad 🙂